U hebt zich als ouder aangemeld om te helpen en bent ingedeeld om een avond mee te lopen? Ontzettend fijn! Hieronder leest u wat er van u verwacht wordt.

Per klas neemt één van de ouders het aanmelden en afmelden voor zijn/haar rekening. Daarom vragen wij u tenminste 15 minuten voor de starttijd aanwezig te zijn. U ontvangt op de startplaats een schoolhesje van de leerkracht dat u over uw kleding aan kan trekken. Zo bent u herkenbaar.

Graag in de buurt van de schoolvlag gaan staan. De kinderen kunnen u zo makkelijk vinden en zich bij u aanmelden. Als de klas compleet is geeft u dit door aan één van de leerkrachten.

Op teken van de leerkracht wordt er gestart. Een aantal ouders gaat met de leerkracht vooraan lopen met de vlag. De andere ouders lopen in en  achteraan de stoet met de andere leerkracht. Zo houden we overzicht en kunnen we de leerlingen goed begeleiden. Op de 5 km afstand, bij de groepen 3, 4 en 5 zullen er ook elke avond groepjes kinderen (max. 10) aan ouders worden toegewezen, waar zij op gaan letten.

Taken begeleidende ouders op een rijtje:

We lopen per afstand als school bij elkaar. De belangrijkste taak van de ouders is te zorgen dat de kinderen zich gedragen en dat ze bij elkaar blijven. U mag, nee moet, KINDEREN OP ONSPORTIEF GEDRAG AANSPREKEN! Ook spreekt u ze aan als ze hun telefoon storend gebruiken of als ze toch snoep bij zich hebben. Als kinderen niet naar u luisteren of vervelend gedrag vertonen geef dit dan door aan de meelopende leerkrachten. We verwachten van alle kinderen dat zij zich tijdens het wandelen sportief gedragen! Wat we hier mee bedoelen leest u op de pagina voor kinderen.