Sportief
Fantastisch dat je meeloopt met de avondvierdaagse. Gezellig en sportief! We lopen per afstand met drie klassen in een stoet.  Op maandag krijg je in de klas je schoolshirt en deze draag je elke avond. Zo zijn we goed herkenbaar. Hieronder lees je wat wij van je verwachten!

Kom op tijd!
Op maandag, dinsdag en woensdag starten we vanaf SO Soest aan de Bosstraat. Je kunt het beste op de fiets komen, want er is een inrijverbod voor auto’s op de Bosstraat. Als je met de auto wordt gebracht hou er dan rekening mee dat je tijd kwijt bent om naar de start te lopen. Ga op tijd van huis weg!

Als je in groep 6, 7 of 8 zit moet je er uiterlijk om 17:50 uur aanwezig zijn. De 10 kilometer start om 18:00 uur.

Als je in groep 3, 4 of 5 zit moet je uiterlijk om 18:10 uur aanwezig zijn. De 5 km start om 18:20 uur.

Op donderdag verzamelen we op de Engh! om 17:45 uur.  Tip: zet je fiets bij het schoolplein want daar eindigen we.

Kom elke avond op tijd want we kunnen niet op je wachten!

Meld je aan en ook weer af!
Zodra je bij de start bent aangekomen, meld je je bij de begeleidende ouders van je klas. Aan het einde, voordat je naar huis gaat, moet je je ook weer afmelden bij de ouders.  Vergeet dat alsjeblieft niet want anders blijven we naar je zoeken!

Zorg dat je in de stoet blijft!
Na de start lopen we per afstand met drie klassen gezellig bij elkaar. Er zijn elke avond een aantal ouders die meelopen. Er lopen altijd een paar  ouders voor- en achteraan de stoet. Zorg dat jij er tussen in blijft lopen! Je mag niet voorbij de vlag lopen en niet achter de achterste ouders komen. Blijf in de stoet!

Wat doe je onderweg?
Doorlopen en leuke liedjes zingen natuurlijk. De avondvierdaagse is een sportief en sociaal evenement. Daarbij hoort sportief gedrag! Oftewel, je blijft gewoon op de paden lopen, je gooit geen afval op de grond, je blijft in de stoet en achter de vlag. Je luistert naar de meelopende volwassenen!  Verder toon je respect voor alle lopers, ook die van andere scholen.  Let op! Bij onsportief gedrag loop je de volgende avond(en) niet meer mee en ontvang je geen medaille!

Wat neem je mee?
Onderweg is er een drinkpauze op maandag, dinsdag en woensdagavond. Je mag uiteraard zelf ook drinken en wat te eten meenemen. Geen snoep! We zijn een “Gezonde School”. Neem een rugzak mee dat loopt makkelijk. Gooi geen afval op de grond maar doe dit terug in je tas!

Feestelijke intocht op donderdagavond.
Op donderdagavond is er natuurlijk de feestelijke intocht en staan vaders, moeders, opa’s, oma’s, broertjes en zusjes met bloemen langs de route. We ‘paraderen’ langs de burgemeester en daarna lopen we door naar het schoolplein. Daar krijg je nog een lekker ijsje en krijg je je medaille uitgereikt.

Let op: je krijgt alleen een medaille als je alle vier de avonden meegelopen hebt.  Lekke band? Ander belangrijk sportevenement? Ziek? Gevallen met de fiets? Het maakt niet uit wat de reden is dat je een avond mist. Het heet niet voor niets de avondVIERdaagse.