Maandag 27 mei t/m donderdag 30 mei 2024

Starttijd
10 km: 18:00 (ma-wo)
5 km: 18:20 (ma-wo)
Alle afstanden: 18:00 (do)

Startlocatie
S.O. Soest, Bosstraat (ma-wo)
Soesterengweg (do)

De groepen 3, 4 en 5 lopen 5 kilometer per avond en de groepen 6, 7 en 8 lopen 10 kilometer. De 10 km lopers starten om 18.00 uur. Omdat deze wandelaars het langst onderweg zijn (gemiddeld 2,5 uur) starten zij als eerste. De deelnemers aan de 5km starten om 18.20 uur en zijn als eerste terug (gemiddeld 1,5 uur later).

We lopen per afstand met de school bij elkaar. We zijn herkenbaar aan onze prachtige donkergroene schoolshirts en de schoolvlag. Op de eerste dag krijgt uw kind in de klas het shirt uitgereikt. Per afstand lopen er zo’n 6 tot 10 ouders mee als begeleider (2 à 3 per klas) en twee leerkrachten. Er lopen altijd ouders vooraan en achteraan. Op deze manier willen we er voor zorgen dat we goed overzicht houden. We letter er op dat de kinderen bij elkaar blijven, doorlopen en zich uiteraard gezellig gedragen.

Waar en hoe laat wordt er gestart?

Maandag, dinsdag en woensdag:
Op maandag, dinsdag en woensdag starten we vanaf voetbalvereniging SO Soest aan de Bosstraat (tegenover de hockeyclub). Uw kind kan het beste op de fiets komen, want er is een inrijverbod voor auto’s op de Bosstraat. Het is belangrijk dat uw kind elke avond op tijd aanwezig is. Zorg dat uw kind tenminste 10 minuten voor de starttijd aanwezig is want hij/zij moet zich eerst nog melden!

N.B. De parkeerplaats bij S.O. Soest is verdeeld in twee vakken, één voor de 10 km en één voor de 5 km lopers. Met borden is dit aangegeven. Zorg ervoor dat uw kind in het juiste vak op zoek gaat naar de ouder met de presentielijst.

Donderdag – slotavond:
Op donderdag verzamelen we om 17:45 uur op de ENGH! De organisatie heeft ons een startplaats toegewezen.  Aan het einde van de route lopen we langs de burgemeester en daarna lopen we als stoet door naar het schoolplein voor een ijsje en de medaille-uitreiking! Wees dus slim en zet je fiets alvast bij school en loop vervolgens naar de Engh.

Voor alle avonden geldt: Kom niet te laat, want we wachten niet!

Bij wie moet mijn kind zich melden?

Kinderen moeten zich elke avond bij aankomst op de startplaats melden bij de begeleidende ouders van de klas. Deze begeleidende ouders staan in de buurt van de schoolvlag.  Aan het einde, voordat de kinderen naar huis gaan, melden zij zich ook weer af bij hun begeleidende ouder!

Ik wil als ouder meelopen. Kan dat?

U kunt zich opgeven om te helpen via het formulier dat via Parro met u gedeeld is. Alleen als u zich als begeleider opgeeft en u bent ingedeeld dan kunt u meelopen. De indeling is in handen van de Festiviteiten Commissie (FC) en de communicatie gebeurt via WhatsApp.  Als u niet ingedeeld bent verzoeken wij u dringend om ook niet mee te lopen. Met herkenbare begeleidende ouders en 2 leerkrachten per stoet van 3 klassen kunnen wij uw kind beter begeleiden! Als er allerlei ouders tussen de kinderen lopen raken we het overzicht juist kwijt!

Ik heb mij opgegeven voor de drinkpost. En nu?

Het verzorgen van de drankposten is in handen van de Festiviteiten Commissie (FC). Zij zullen u benaderen als u zich heeft opgegeven om te helpen. De communicatie vindt plaats via WhatsApp.

Wat moet mijn kind meenemen en aantrekken?

Onderweg is er een drinkpost op maandag, dinsdag en woensdagavond. Voor de lopers op de 10km is het aan te raden ook zelf drinken mee te nemen. Uiteraard mag uw kind ook wat te eten meenemen, bij voorkeur gezond. Geen snoep! We zijn een gezonde school! Dit geldt overigens ook voor de slotavond!

Wij raden aan stevige, dichte schoenen aan te trekken en bij routes door het bos een lange broek en kousen. Dit in verband met teken.

Waar kan ik gaan staan om aan te moedigen?

De routes die gelopen worden, vindt u op www.avondvierdaagsesoest.nl. Op donderdagavond is er natuurlijk de feestelijke intocht waarbij u en opa’s, oma’s, broertjes en zusjes van harte welkom zijn met bloemen langs de route. Rond 19:30 uur ‘paraderen’ we langs de burgemeester en we eindigen met zijn allen op ons eigen schoolplein!

Wanneer krijgt mijn kind zijn/haar medaille?

Op donderdagavond worden de medailles uitgereikt op het schoolplein. Na het defilé bij de burgemeester, lopen we door naar het schoolplein. Daar krijgen de kinderen een welverdiend ijsje en hun medaille.

Uiteraard krijgen alleen de kinderen die alle vier de avonden hebben meegelopen een medaille. Het is tenslotte de avondVIERdaagse.

Gaat het altijd door?

Als er kans is op onweer of zware storm kan de wandelorganisatie een avond afgelasten. Zodra wij dit doorkrijgen ontvangt u daarover bericht.

Wat doe ik met het schoolshirt?

Het schoolshirt na afloop graag gewassen inleveren bij de leerkracht. Binnenstebuiten op 30 graden en niet in de droogtrommel !

Vragen?

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de leerkracht of de avondvierdaagsecommissie.